26 mei 2007

Vrijdag-Baseball

Zo mogelijk nog warmer. Vandaag 33 graden. Ik heb wat met Wijbe gewandeld en in Central Park op het grasveld gezeten. Veel meer kun je niet doen. Teruggelopen over 5th Avenue en bij TGI Friday een broodje gegeten. In het hotel ons omgekleed en met de metro vertrokken naar Yankee stadium. Ze speelden tegen de Angels (jaaaaaa uit Los Angeles). We zijn niet tot het einde gebleven na bijna 3 1/2 uur zitten hadden we het wel gehad. De Yankees waren niet echt goed en toen we weggingen stonden ze met 6-3 achter. Er waren meer mensen die niet bleven. Uiteindelijk hebben de Yankees ook verloren.

Zo'n wedstrijd is wel een spectakel. VRESELIJK veel mensen en vooral VEEL, heel VEEL eten.

Met de metro naar huis en bij Starbucks nog een kopje thee genomen.

De vakantie zit er op. Morgen wordt er gepakt en gaan we naar Amsterdam. Het was een FANTASTISCHE reis. We hebben veel gezien en gedaan (ook een aantal dingen helaas niet door het slechte weer, zoals kanootje varen en naar de top van Mount Washington) en we hebben het heel goed gehad met ons viertjes.

Als thuis het computer gebeuren weer op gang komt zal ik foto's toevoegen en het blog nog verder uitbreiden.
Dat is dus hetgeen ik vandaag 24 juni 2007 heb gedaan. Er is een nieuwe computer gekomen omdat die van zoonlief toch echt overleed DUS kreeg hij die van mij -die slechts 14 maanden oud was- en heb ik weer een nieuwe gekocht.Met de camera is het niet goedgekomen.Kodak geeft geen service en wil die camera alleen maar repareren voor $194.00 en dat is ongeveer wat de camera ook gekost heeft. We hebben het nog niet opgegeven maar IK heb weinig hoop op een goede afloop.
Het was na thuiskomst wel lastig weer op gang te komen maar van jetlag hebben we gelukkig niet veel last gehad in tegenstelling tot Coen die juist veel last heeft gehad.
Ik denk dat het verhaal zo redelijk compleet is. Er zijn waanzinnig veel foto's en ik heb een keuze gemaakt. Het maken van het weblog vond ik erg leuk en voor een volgende reis ga ik het zeker weer doen dus:
Op naar de volgende trip.................

Donderdag- Het Jazzconcert

Nou dat was me wat. Het is warm, warm, warmst. Volgens de berichten gaat het nog warmer worden en het is niet echt lekker. New York in de hitte is eigenlijk vreselijk. Maar laten we vooral niet klagen.

Ik ben met Wijbe gaan wandelen en bij het Rockefeller Centre hebben we de lift naar de -tigste genomen. Het uitzicht is FENOMENAAL en we hebben er echt van genoten. http://www.topoftherocknyc.com/
Met Inge en Coen hadden we afgesproken bij de "soepnazi" op 55th Street maar toen we daar kwamen was hij ALWEER gesloten. Bij al onze bezoeken is het ons nog nooit gelukt daar een kopje soep te eten. ("soepnazi" is bekend geworden door de show "Seinfeld).

Bij de deli wat lekkers gehaald en in Central Park gaan zitten om te eten en mensen te kijken. Dit is in New York echt een feestje hoor.

Na de lunch weer uit elkaar gegaan en zijn Wijbe en ik teruggelopen naar het hotel. Kilometers maak je in deze stad wel. In het hotel gebadderd en toen vertrokken naar Blue Smoke/Standard Jazz.http://www.jazzstandard.net/
Dit is een restaurant waar een jazzclub onderzit. Heerlijke BBQ gerechten en daarna naar beneden voor het Frank Morgan Quartet. Super. Frank is wel (erg) oud maar er was een 14 jarig meisje bij (Grace Kelly-echt!!) en die speelde ook sax en dat deed ze geweldig. Lekker wat gedronken en toen hebben we een dronken Inge naar huis moeten slepen. Ze was erg giechelig en we hebben ontzettend gelachen.Hulp moest er geboden worden en is gegeven en haar herinnering heeft haar in de steek gelaten.
Het werd laat stil in het hotel...............

23 mei 2007

De Skyline

ALWEER een rommelig ontbijt. Weer een of andere school binnen dus is het druk, druk, druk.

Alvast een busje geregeld om ons zaterdag naar het vliegveld te brengen en daarna naar het postkantoor gelopen om het pakje met Inge's camera naar Kodak te sturen. (Ik had vanochtend ook al een telefoongesprek met Kodak van een half uur of zo omdat ik graag het adres wilde hebben waar het pakje naar toegestuurd moest worden - MAAR DAT GAAR ZO MAAR NIET-).
Anyway het zit in de mail, zoals dat hier heet en nu hopen we er maar het beste van.

Een metro kaart gekocht voor 1 dag en met de metro naar York street gereden om vandaaraf de skyline van New York te kunnen zien. Erg mooi maar door de metro die er rijdt is het ook erg lawaaiig.
Een broodje gegeten en toen de metro weer terug genomen naar Bleecker Street. Hier weer uit elkaar gegaan.
Wijbe en ik besloten ook wat anders te gaan doen dus ben ik naar het hotel gegaan om een en ander te doen en Wijbe is aan het wandelen ergens bij Wall Street.

Wat we met eten doen weet ik nog niet maar dat zien we straks wel. Het weer is weer heerlijk hier dus dat is geen probleem.

Na wat heen en weer gewandel toch maar weer bij Olive Garden gaan eten. Je kunt het slechter treffen!

22 mei in New York

Een wat rommelig ontbijt en daarna met de camera van Inge naar Adorama gagaan die ons van het kastje naar de muur stuurde en uiteindelijk gewoon niets voor ons wilde doen.

De camera gaat nu dus terug gestuurd worden - door ons- naar Kodak.

Naar B&H gegaan waar wij al eerder camera's hebben gekocht en daar een nieuwe camera voor Inge gekocht en 2 iPod Nano's. Ik zei toch al dat we een beetje kooplustig zijn!

In een diner wat gegeten en weer terug naar het hotel gelopen om onze spullen daar weer achter te laten.

We zijn hierna uit elkaar gegaan en om half 6 hadden we afgesproken bij restaurant Gonzo waar we niet hebben gegeten omdat het belachelijk duur was.

Samen nog wat gelopen en uiteindelijk bij de Village Den gegeten om daarna weer terug te lopen naar Union Square. Bij Virgin heb ik de nieuwe dvd van Rufus Wainwright gekocht en ben ik dus ook weer blij en toen naar bed.

Reizen van Boston naar New York

Koffers gepakt voor de laatste etappe. We gaan naar NEW YORK.

De auto zat stampvol met alles wat er inmiddels al is bijgekomen. Wij zijn (blijkbaar) nogal kooplustig.

In Boston zijn Wijbe en ik met de bagage in het station gaan zitten terwijl Inge en Coen de auto terugbrachten op Rowes Wharf. Daarna hebben ze ook nog wat gewandeld.

Om half 12 was Liz er - in haar huis wij de eerste dagen van de vakantie hebben doorgebracht-.
Omdat wij de eerste dag al zo vertraagd waren hebben we elkaar nauwelijks gesproken omdat zij de volgende ochtend al vroeg op het vliegveld moest zijn besloten we in ieder geval elkaar nog even te zien voor we weer vertrokken uit Boston.

Gezellig met z'n vijfen gegeten totdat de trein vertrok. Afscheid genomen en toen de Amtrak naar New York. Omdat Coen bij de NS werkt was het voor hem wel leuk om te zien hoe dat nou elders geregeld is en hij was niet ontevreden.

Na 4 1/2 uur waren we -midden in de spits, hoe kun je het uitzoeken- op Penn station en vandaar hebben we gelopen naar 18W25th street waar de Comfort Inn is. Hier blijven we tot zaterdag wanneer we weer naar Amsterdam vertrekken.

Inmiddels was het al bijna 7 uur en hebben we snel na het inchecken de koffers naar de kamer gebracht om te gaan eten bij de Olive Garden. Dit is een van onze favoriete restaurants met GEWELDIGE tiramisu. Soms droom ik ervan.......
We hebben dus heerlijk gegeten, IETSJE teveel gedronken en gegeten maar gezellig was het wel.

Nog naar Barnes & Nobles geweest en wat cd's gekocht en toen nog in een restaurant/bar wat gedronken. Uiteindelijk ging om kwart voor 12 het licht (letterlijk en figuurlijk) uit.

20 mei 2007

Toch nog een keertje Boston

Het was druk, druk, druk bij het ontbijt. 3 busladingen vol moesten er blijkbaar gevoederd worden voor ze weg gingen dus het duurde even.

Het was droog en we reden met een lekker gangetje naar Boston. We hadden van de vorige keer nog het adres van een parkeergarage die enigszins betaalbaar was dus daar die enorme bak neergezet en naar het New England Aquarium gelopen.

Wij hadden het aquarium al eerder gezien maar Inge en Coen niet en het is zeer spectaculair.

Een enorme ronde bak met haaien, schildpaden en nog veel meer visjes.

Er is een speciale tentoonstelling over kwallen (ik ken er buiten het aquarium ook nog wel een paar). Het mooist waren denk ik de draken vissen die leven op het Great Barrier Reef in Australie.

Bij Rudi's - een klein koffie tentje- lekker gegeten en toen begon het weer te regenen. Nog even op het station van Boston de boel verkend zodat we morgen weten waar we moeten zijn en toen maar weer snel naar het hotel.

Vanavond eten bij de Italiaan en dan morgen naar New York.

New England was weer erg mooi maar ik kijk uit naar de ECHTE grote stad.

Een reisdagje en La Quinta in Andover

Na het ontbijt ALWEER naar de LL Bean want we hadden op straat een telefoon gevonden en die hebben we daar afgegeven aan de balie. Bij de winkel van The North Face een rugzak gekocht waar Wijbe zijn oog op had laten vallen en toen via een scenic route naar Kennebunckport (voor de HELE rijken) en nog meer prachtige plaatsjes naar de Kittery voor alweer shopping. Goed geslaagd en toen begon het toch weer te regenen.

Snel de auto in en naar Andover gereden. 2 kamers genomen en een beetje koffertjes uitgepakt en dergelijke.

Bij Chili's (een mexicaanse restaurantketen http://www.chilis.com/ ) lekker gedronken en (niet zo veel) gegeten. Er waren heeeeeeeeeeeeel veel tortilla chips met salsa en eigenlijk kun je daar ook je maaltijd mee doen.