8 mei 2007

Wandelen en een ongeluk(je)


Vanochtend vertrokken voor een toertochtje. Het weer is uitstekend dus heb ik de korte broek gepakt (ik ben wel de enige - de anderen zijn een beetje watjes).

Gestopt bij Walden Point State Park en daar een wandelingetje gemaakt. Hier wordt ook gewaarschuwd voor teken en de hele weg heb ik me dus afgevraagd met zijn hoevelen ze me zouden belagen want tenslotte ben ik de enige met een korte broek. Prachtig gebied. Veel vissers. Ze mogen per dag 3 visjes vangen en als ze er meer mee nemen moeten ze een boete betalen van $ 50.-. Dit is ook de plek waar een replica is van het huisje waar Henry David Thoreau (de schrijver) (die het huisje voor zichzelf bouwde) een aantal jaren heeft gewoond. Verstoken van allerlei geneugten van de "moderne" tijd. Ontbering dus. Vanaf Walden Point een "scenig route" genomen naar Concord.

Leuk stadje maar hier ging het toch even mis. Terwijl ik loop en praat (mensen die mij kennen zullen bevestigen dat ik veel van beide doe)lig ik opeens op straat. Net een kevertje met de beentjes in de lucht. Ik heb mijn enkel dubbel geknakt en na wat masseer werk van mijn echtgenoot ben ik de gelukkige bezitter van een klein eitje op de linkerenkel en een leuk schaafwondje op het rechterbeen. Het is lang geleden dat ik op straat heb gelegen en zeker in zo'n buitengewoon elegante houding.

Na de lunch van heerlijke broodjes,zijn we naar Halibut Point gegaan waar we een deel van een graniet afgraving hebben gelopen naar een prachtig uitkijkpunt over de Atlantische Oceaan. Hierna vertrekken we weer richting Rockport. De laatste keer dat wij hier waren is 18 jaar geleden toen Jeff nog een kleine hummel van 5 maanden was en wij nog fris en fruitig waren. (op de laatste opmerking wens ik GEEN commentaar te krijgen).

Het was er een stuk rustiger dan toen. Koffie gedronken met "toebehoren". (NEE IK GEDRAAG ME NETJES!). Op de terugweg boodschappen gedaan voor het avondeten en belanden we in een behoorlijke file. Via sluipwegen in Wellesley aangekomen en gegeten en gedronken (natuurlijk).

Het was een heerlijke dag. Wat opvalt is dat de State Parks goed onderhouden zijn.

Geen opmerkingen: